STRATEGI PEMASARAN UNTUK MENINGKATKAN KEUNGGULAN KOMPETITIF PADA PT. TELKOM PONTIANAK

Mochammad Faisal Fadli

Abstract


ABSTRACT

 This study is to determine how marketing strategies to increase competitive advantage at PT. Telkom Pontianak. The number of respondents was 18 respondents. The instrument used for data collection was in the form of a Likert scale questionnaire This study uses a descriptive method in the form of a questionnaire, which is an information collection technique that allows the analysis to study attitudes, behaviors, and characteristics, some of the main people in the organization who can be influenced by the proposed system or by the existing system. Based on data analysis, agree that price, product, promotion and distribution are factors that affect the level of marketing strategy. Constraints faced by PT. Telkom Pontianak In Improving Marketing Strategy, namely Collaboration, Target Achievement, and Environmental conditions. Efforts Made By PT. Telkom Pontianak In Facing Marketing Constraints is Recognizing Customers, Promoting, and Choose a strategic location

 

Key word: Marketing Strategy

 

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi pemasaran untuk meningkatkan keunggulan bersaing pada PT. Telkom Pontianak. Jumlah responden sebanyak 18 responden. Instrumen yang digunakan untuk pengumpulan data berupa angket skala likert Penelitian ini menggunakan metode deskriptif berupa kuesioner yaitu suatu teknik pengumpulan informasi yang memungkinkan analisis untuk mempelajari sikap, perilaku, dan karakteristik, beberapa orang utama dalam organisasi yang dapat dipengaruhi oleh sistem yang diusulkan atau oleh sistem yang ada. Berdasarkan analisis data disepakati bahwa harga, produk, promosi dan distribusi merupakan faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat strategi pemasaran. Kendala yang dihadapi PT. Telkom Pontianak Dalam Meningkatkan Strategi Pemasaran yaitu Kolaborasi, Pencapaian Target, dan Kondisi Lingkungan. Upaya Yang Dilakukan PT. Telkom Pontianak Dalam Menghadapi Kendala Pemasaran adalah Mengenali Pelanggan, Mempromosikan, dan Memilih Lokasi yang Strategis

Kata kunci : strategi pemasaran


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.51195/iga.v11i1.148

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Jurnal Ekonomi Integra

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright of Jurnal Ekonomi Integra
ISSN 0216-4337 (Print) and ISSN 2581-0340 (Online)

Creative Commons License
Jurnal Ekonomi Integra is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.